Τρόφιμα που προστατεύουν απο κρυολόγημα

Τρόφιμα που προστατεύουν απο κρυολόγημα

Διανύουμε πλέον την φθινοπωρινή περίοδο και αυτό σημαίνει πως αυξάνουν οι πιθανότητες να εμφανιστούν οι εποχιακές ιώσεις ή το κοινό κρυολόγημα. Η επαρκής σίτιση με σωστές διατροφικές επιλογές αποτελεί τον πυλώνα για έναν γερό οργανισμό. Το ανοσοποιητικό μας συστήμα χρειάζεται συγκεκριμένα διατροφικά στοιχεία για την σωστή λειτουργία του. Έτσι, φροντίστε να καταναλώνετε συχνά τα παρακάτω τρόφιμα, ειδικά αυτή την περίοδο :

Μανιτάρια: Aποτελούν υψηλή διαιτητική πηγή σεληνίου, ριβοφλαβίνης και νιασίνης.Το σελήνιο εμπλέκεται στο σχηματισμό των σεληνοπρωτεϊνών στον οργανισμό μας,οι οποίες είναι  απαραίτητες για την αντιμετώπιση του οξειδωτικού στρες.Ικανοποιητικά επίπεδα σεληνίου στο σώμα μας μπορούν να αυξήσουν την κυτταρική ανοσολογική  απάντηση, ενώ  χαμηλά επίπεδα σχετίζονται με μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης  ιογενών λοιμώξεων.

Μύρτιλα: Βρίσκονται στη λίστα των κορυφαίων αντιοξειδωτικών τροφίμων καθώς περιέχουν, εκτός την βιταμίνης C, έναν εκπληκτικό συνδυασμό φυτοχημικών ενώσεων όπως είναι οι ανθοκυανίνες και  το ελλαγικό οξύ. Επίσης περιέχονται ταννίνες που καταπολεμούν τα βακτήρια και δρουν κατά των ουρολοιμώξεων .

Στρείδια: Aνήκουν στην οικογένεια των οστρακοειδών και είναι γεμάτα με μεταλλικά στοιχεία,τα οποία δίνουν την ιδιαίτερη και χαρακτηριστική γεύση. Τα στρείδια περιέχουν δύο απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία για το ανοσοποιητικό σύστημα: Σελήνιο και ψευδάργυρο. Ανεπάρκεια ψευδαργύρου επηρεάζει τη λειτουργία των Τ-λεμφοκυττάρων όπως και άλλων κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος. Αν και αρκετές  μελέτες καταλήγουν σε αντιφατικά αποτελέσματα, φαίνεται πως ο  ψευδάργυρος μπορεί να ενισχύσει την αντίσταση στο κοινό  κρυολογήμα. Επιπλέον, είναι σημαντικός για την επούλωση των πληγών και την αποκατάσταση των τραυματισμένων ιστών. Ωστόσο, χρειάζεται προσοχή καθώς υψηλή πρόσληψη ψευδαργύρου επηρεάζει αρνητικά την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Σγουρό λάχανο: Ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών (μαζί με το μπρόκολο , τη λαχανίδα και τα λαχανάκια Βρυξελλών)και περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών με ανοσοενισχυτικές ιδιότητες. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αμινοξέα που περιέχουν θείο καθώς και σε βιταμίνη C, β-καροτίνη,φυλλικό οξύ και βιταμίνη Κ. Περιέχει φλαβονοειδή και μεταλλικά στοιχεία όπως σίδηρο και ψευδάργυρο.

Σπανάκι: Είναι γνωστό σε όλους για την υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, απαραίτητο για την διαίρεση και την δημιουργία νέων κυττάρων.Επίσης, η μοναδικότητα του φυλλικού οξέος οφείλεται στο γεγονός ότι εμπλέκεται στους μηχανισμούς επιδιόρθωσης του DNA. Tα οφέλη του δεν περιορίζονται μόνο στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς περιέχει πληθώρα θρεπτικών συστατικών (φυτικές ίνες, βιταμίνη C, λυκοπένιο και άλλα αντιοξειδωτικά στοιχεία).

Αμύγδαλα: Αποτελούν πηγή πρωτεϊνών, μονοακόρεστων λιπαρών οξέων και βιταμίνης Ε. Πρόκειται για εξαιρετική τροφή διότι συνδυάζει αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδη δράση. Μία μικρομερίδα παρέχει αξιόλογα ποσά μαγνησίου, καλίου, ασβεστίου και ψευδαργύρου.

Γλυκοπατάτα: Tα καροτένια που περιέχονται στην γλυκοπατάτα έχουν την ικανότητα να αντιδρούν κατευθείαν με τις παραγόμενες ελεύθερες ρίζες. Μέσω αυτού του μηχανισμού  ο οργανισμός προστατεύεται από λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος αλλά και από διάφορες ασθένειες όπως ο καρκίνος και τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Σκόρδο: Έχει εξαιρετική ικανότητα να καταπολεμά ιούς, βακτήρια και μύκητες. Για το μέγιστο του αποτελέσματος καλό είναι ν’αποφευχθεί η χρήση του σκόρδου σε μορφή σκόνης.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.