Eπιτρέπονται οι παρασπονδίες στην δίαιτα;

Eπιτρέπονται οι παρασπονδίες στην δίαιτα;

H παροδική παρέκκλιση από τα στενά όρια της δίαιτας είναι επιτρεπτή για τα περισσότερα άτομα και θα λέγαμε ακόμα και χρήσιμη.Μία σύντομη παρασπονδία πχ κάποιο ελεύθερο γεύμα ή σνακ μέσα στο Σαββατοκύριακο, μπορεί μακροχρόνια να βοηθήσει το άτομο να έχει μία καλύτερη προσκόλληση στο πρόγραμμα διατροφής του καθώς δεν υπάρχει στέρηση  ή αποκλεισμός αγαπημένων γεύσεων και τροφών. Η ”ελευθερία” αυτή αποτελεί μέσο επιβράβευσης της όλης προσπάθειας του ατόμου και έτσι δρα θετικά στην ψυχολογία του διαιτώμενου.Επίσης,αν και χρειάζεται περαιτέρω διευρεύνηση, υπάρχουν μελέτες που υποστηρίζουν πως ένα σύντομο διάλειμμα μπορεί να συμβάλλει στην επιτάχυνση του μεταβολικού ρυθμού.

Οι παρατυπίες αυτές για τα περισσότερα άτομα αποτελούν μία ασφαλή συμπεριφορά εφόσον τηρούνται οι εξής κανόνες:

1)Η παρασπονδία δεν πρέπει να ξεπερνά τα 1-2 γεύματα  μέσα στην εβδομάδα,

2)Δεν γίνεται κατάχρηση της ελευθερίας δηλαδή το άτομο δεν πρέπει να οδηγείται σε υπερκατανάλωση φαγητού ή ποτού

3)Καλό θα είναι ν’αποφεύγονται τα σύνθετα φαγητά εκτός σπιτιού εφόσον δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τα υλικά και τον ακριβή τρόπο παρασκευής τους

4)Μετά το διάλειμμα είναι χρήσιμο να γίνει άμεση επιστροφή ( από την επόμενη ημέρα) στο πρόγραμμα διατροφής ώστε να μην εμποδίσουμε την απώλεια βάρους

Άτομα τα οποία ωθούνται εύκολα σε επεισόδια υπερφαγίας ή χάνουν τον έλεγχο απένατι στο φαγητό καλό είναι να αποφεύγουν τις συχνές παρασπονδίες.Σε κάθε περίπτωση η ελευθερία μέσα στα εβδομαδιαία γεύματα είναι ένα θέμα που πρέπει να αξιολογείται μεμονωμένα από τον επιστήμονα διαιτολόγο που παρακολουθεί το άτομο.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Comments are closed.