Να εμπιστευτώ τις πρωτεϊνικές δίαιτες του εμπορίου;

Να εμπιστευτώ τις πρωτεϊνικές δίαιτες του εμπορίου;

Πρόκειται για δίαιτες οι οποίες κοινό χαρακτηριστικό τους έχουν την περιορισμένη πρόσληψη υδατανθράκων, ενώ ξεφεύγουν από το μοντέλο της Μεσογειακής Διατροφής.

Α)Δίαιτα Αtkins: Πραγματοποιείται σε διάφορες φάσεις. Στην α’ φάση περιορίζονται οι υδατάνθρακες (ψωμί, δημητριακά, και ορισμένα λαχανικά) ενώ η πρόσληψη λίπους παραμένει υψηλή.Η καθημερινή διατροφή αποτελείται από 100 γρ πρωτεΐνες, 75γρ λίπος  και <20 γρ υδατάνθρακες.Στόχος είναι να δημιουργηθεί κατάσταση κέτωσης στον οργανισμό.Αργότερα συνεχίζει ο περιορισμός υδατανθράκων 30 γρ/ημερησίως, το οποίο αντιστοιχεί σε μόλις 2 φέτες ψωμί.Κατά την φάση της προ-συντήρησης και συντήρησης η πρόσληψη υδατανθράκων φτάνει τα 120 γρ/ημερησίως.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

  1. Απώλεια βάρους 4-5 kg κατά την πρώτη εβδομάδα, οφειλόμενη κυρίως σε απώλεια γλυκογόνου και υγρών
  2. Aποκλεισμός ολόκληρης της ομάδας σιτηρών και φρούτων που σημαίνει μείωση φυτικών ινών, βιταμινών (συμπλέγματος Β, C) και μετάλλων απαραίτητων για την λειτουργία των κυττάρων
  3. Δυσκοιλιότητα
  4. Αύξηση χοληστερόλης, κορεσμένου λίπους και ουρικού οξέος
  5. Νευρολογικές διαταραχές κυρίως κατά την α’ φάση λόγω αποκλεισμού της γλυκόζης στον οργανισμό
  6. Αύξηση κινδύνου νοσημάτων (καρκίνος εντέρου,πεπτικές διαταραχές, καρδιαγγειακός κίνδυνος)
  7. Αποβολή νερού από τον οργανισμό : Αρνητικό ισοζύγιο υγρών,ενδυνάμει αφυδάτωση

 

Β)Δίαιτα Ζώνης :Σχεδιάζεται με σκοπό την μειωμένη ινσουλίνη στον οργανισμό καθώς θεωρείται αίτιο για την αύξηση της όρεξης και την αύξηση του λιπώδους ιστού.Το πιάτο αποτελείται από τρία μέρη : 1/3 αποτελείται από άπαχες πρωτεΐνες και το υπόλοιπο από φρούτα και λαχανικά.Aκολουθεί τον κανόνα του θερμιδικού καταμερισμού 30-40-30 με χαρακτηριστικό την υψηλή πρόσληψη των πρωτεϊνών.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ:

  1. Yψηλή πρόσληψη πρωτεϊνών η οποία σχετίζεται με επιβάρυνση λειτουργίας των νεφρών και με αυξημένη αποβολή ασβεστίου μέσω ούρων
  2. Υψηλή πρόσληψη κορεσμένου λίπους
  3. Πολύπλοκη
  4. Δύσκολα εφαρμόσιμη

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Δεν υπάρχει επιστημονική τεκμηρίωση ότι οι πρωτεϊνικές δίαιτες που κυκλοφορούν στο εμπόριο είναι μακροχρόνια ασφαλείς και αποδοτικές, ακόμα και για τα υγιή άτομα.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>